Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Resta Fårgård AB när du handlar hos oss
Personuppgifter
Personuppgifter lagras i vårt kundregister vid beställning av vara. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag.
Köp
Du måste ha fyllt 18 år för att få handla produkter från vår web-shop.
Priser
Priset som anges på vår webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller. Priserna är styckpriser inklusive moms om inget annat anges. Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser. Priserna på vår sida anges alltid i SEK.
Kortbetalning
Betalning med kort är möjlig med bankkort, VISA eller Mastercard. Alla beställningar kan betalas med kort, oavsett belopp. Vi lagrar inga kortnummer. Betalningar sker säkert med hjälp av Klarna.
Leveranstid / Leveranssätt
Varor som finns på lager som beställs innan kl.8:00 måndag, onsdag och fredag skickas samma dag och bör anlända hos mottagaren följande vardag. Vi levererar med DHL och vi kan inte garantera leverans mer än transportörernas egna villkor.
Standardfrakt: Levereras till utlämningsställe i närheten av leveransadressen. Olika tider för uthämtning gäller på olika utlämningsställen.
Ovanstående leveranssätt gäller inom Sverige. Vi kan dessvärre inte leverera paket utanför Norden i dagsläget.
Returer
Mottagaren har möjlighet att byta/returnera oanvänd vara i originalförpackning (dock ej underkläder eller hygienartiklar) inom 14 dagar. Vid retur av vara ersätter vi 80% av värdet, vilket ger beställaren tillgodo.
RMA-formuläret för retur skall vara ifyllt och inskickat. Vi återkommer via e-post till kunden med ett RMA-Nummer som skall anges på godset som sänds åter.
Mottagaren anger vad han/hon istället vill byta mot eller om pengarna ska returneras till beställaren. Den som returnerar en vara får själv stå för returfrakt och transportrisk. Vi kontaktar dig via e-post när returen inspekterats och godkänts/icke godkänts. Vi löser inte ut försändelser som inte fått returnummer från oss och/eller inte är fullt frankerade.
Reklamationer
Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad skall mottagaren eller beställaren kontakta oss på adressen helen@resta.se och ange felet så snart som möjligt. Ange kundnr och ordernr samt specificera produkt och beskriv problemet.
Vi accepterar inte försändelser som inte fått returnummer från oss. Den som returnerar en felaktig vara står för transportrisk, men ej för returfrakt.
Övrigt
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.