När leverans sker från oss får du under dagen en avisering via e-post till den e-postadress du angett vid beställningstillfälle.
Fraktkostnad: Frakt 89 kr. Fraktfritt vid ordervärde över 1495 kr. Returfrakt 89 kr.
Leverans inom Sverige: Dina varor levereras med DHL servicepoint. För outlöst paket som kommer i retur till oss debiteras 178 SEK (frakten fram och tillbaka).
Dina varor levereras till närmsta Servicepoint ombud. Med i aviseringen från oss får du paketets kollinr. Leverans ankommer ditt ombud oftast dagen efter det har gått från oss.
SMS-avisering
Du får ett SMS från ditt utlämningsombud samma dag som ditt paket anländer till ditt ombud. Påminnelse via SMS går ut dag 3 samt en pappersavi dag 10.
Liggetid på ombud
Se till att du hämtar din leverans på ombudet inom 14 dagar för att undvika onödiga extrakostnader och kostnader för ej uthämtade paket 178 kr.
Leverans till annan mottagares adress
Om du vill att leverans skall ske till annan mottagares adress så anger du leveransadressen i beställningsformuläret i meddelandefältet "leverera till annan adress". Payson godkänner ej leverans till annan adress vid faktura. Kortbetalning eller direktbetalning är därför endast giltiga betalsätt vid leverans till annan adress.
Hittar du inte längre en vara du tidigare sett? När en produkt är slut och vi inte inväntar fler av den varan så döljer vi den och den syns då ej alls i webbshoppen. Det går inte att lägga beställning på den.
Vi reserverar oss för slutförsäljning. Vi har en fysisk butik, och lagret för webshop och butik är densamma.
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Resta Fårgård till kunden så är Resta Fårgård (betalnings)ansvariga.
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedelbart reklamera detta till ditt utlämningsställe inom 7 dagar samt behålla emballaget. Det är du själv som ansvarar för att reklamera skadad transport och krävs för att du ska kunna få eventuell ersättningsvara eller återbetalning.Ta ett kort på skadan.
Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel vara/ fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart på email helen@resta.se så vi kan rätta till felet. Vi skickar dig ett adresskort för att du fraktfritt ska kunna returnera den felaktiga varan. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Du har full rätt att byta till annan vara, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar räknat från den dag du hämtat ut ditt paket. Ny lag för distanshandel trädde i kraft från 13 juni 2014 och den innebär att ni kan ångra ett köp även om du använt varan. Ni har rätt till viss eller hel ersättning för den återlämnade varan men ett värdeminskningsavdrag kan komma göras i samband med detta. Värdeminskningsavdraget beslutar vi efter vi gått igenom varan du återlämnat. Avdraget kan inte överklagas eller bestridas.
Viktigt! Innan du bestämmer dig för att återlämna en vara till oss måste du först kontakta oss och få vägledning om hur du går tillväga. Kontakta oss via email till helen@resta.se och avvakta information från oss.
Vill ni få återbetalt fullt belopp mot vad ni betalat för varan måste varan vara oanvänd och returneras i originalförpackning, om den hade en sådan samt med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig. Är varan använd beslutar vi ett värdeminskningsavdrag baserat på vår bedömning av varans skick.
Alla falska beställningar eller betalningar genomförda med stulna uppgifter eller stulna betal- och kreditkort polisanmäls!
Alla köp som görs här loggas och kan spåras till er som gör beställningen. Detta är för att bistå polis och åklagare med bevis om det behövs.